Home Rapoarte Raport Activitate 2017
Raport Activitate 2017 PDF Imprimare Email
Scris de Camin Selimbar   
Joi, 15 Martie 2018 09:39

RAPORT PRIVIND ACORDAREA SERVICIILOR DE ASISTENTA SOCIALA ANUL 2017

n baza Conven?iei nr. 3.101 din 1.03.2017 ntre Ministerul Muncii, Familiei , Protec?iei Sociale ?i Persoanelor Vrstnice, Agen?ia Jude?ean? Pentru Plati si Inspectie Social? Sibiu ?i Asocia?ia Misionar Crestina Speranta, Caminul de batrani Senioren Haus Betell Selimbar, cu sediul n Selimbar, str.Trifoiului, nr.32, jud. Sibiu.

Raport de activitate

1.Descrierea pe scurt a derul?rii serviciilor de asisten?? social? pn? la data ntocmirii raportului:

Pe parcursul anului 2017, Asociatia Misionar Crestina Speranta a acordat, in cadrul caminului Senioren Haus Betell Selimbar, servicii de calitate beneficiarilor caminului care au constat in :

  • Identificare si evaluare

  • Informare in domeniu

  • Consiliere

  • Servicii de ingrijire

  • Servicii de baza pentru activitati zilnice

  • Servicii de suport pentru activitatile instrumentale ale vietii de zi cu zi

  • Servicii de ingrijire paleativa

  • Socializare

  • Timp liber

  • Servicii de asigurare a hranei si suplimentelor nutritive (prepararea, servirea si distribuirea hranei).


In acordarea serviciilor de asistenta sociala sunt respectate standardele generale de calitate privind serviciile sociale aprobate prin Ordin al Ministrului Muncii si Justitiei Sociale nr 383/2005 precum si standardele specifice minime de calitate pentru centrele rezidentiale, pentru persoane varstnice probate prin ordin al Ministrului muncii si justititei sociale nr. 246/2006.

Persoanele rezidente au fost/sunt din judetele: Sibiu, Brasov, Valcea, Hunedoara, Alba, Bucuresti. Criteriile de selectionare a persoanelor asistate sunt: varstnici bolnavi, varstnici care prezinta diferite dizabilitati, varstnici fara familie proprie sau cu familie care nu se poate ocupa de ingrijirea lui, varstnici din zone rurare izolate sau aflate la mare distanta de oras, varstnici fara apartinatori.

Activitati planificare si realizate:

Activitatile planificare au fost realizate in proportie de 100 %. In acordarea serviciilor au fost implicate un numar de 30 de persoane: ingrijitori, medici, asistenti medicale si asistent social.

Pe parcursul anului 2017, au fost aplicate beneficiarilor, 2 seturi de chestionare; 1 set pentru evaluarea gradului de satisfactie in ceea ce priveste calitatea vietii in cadrul caminului si un set pentru identificarea situatiilor de abuz. Asistentul social al caminului, in urma centralizarii datelor obtinute prin aplicarea chestionarelor a intocmit procese verbale care pot fi consultate in cadrul caminului.

In acesta an a avut loc reevaluarea sociala a tuturor beneficiarilor caminului.

Pe parcursul anului 2017, au fost sistate serviciile pentru un numar de 47 de beneficiari, motivul fiinde decesul sau reintegrarea in familie. De asemenea 53 de beneficiari noi au fost inclusi in cadrul caminului, pentru toti acestia au fost intocmite toate documentele necesare includerii in cadrul caminului sau sistarii serviciilor.

In fiecare luna a anului 2017, beneficiarii caminului au fost informati in legatura cu diferite teme de interes adecvate varstei, cum ar fi: Procedurile utilizate in cadrul caminului, Tipuri de abuz, identificare si sesizare, Drepturile si obligatiile beneficiarilor in cadrul caminului, Informatii pentru un stil de viata sanatos. Trimestrial angajatii caminului au fost instruiti si ei cu privire la : Metode si tehnici de comunicare in munca cu persoanele varstnice si in colectivul de munca, respectarea demnitatii de intimitatii beneficiarilor, Codul etic, Carta Drepturilor beneficiarilor.

Serviciile oferite au fost evaluate in permanenta, in baza interviurilor adresate atat beneficiarilor cat si apartinatorilor, prin analiza obiectivelor propus, prin compararea rezultatelor preconizate cu cele obtinute, astfel incat orice problema aparuta in administrare, organizare sau acordarea de servicii sa fie remediata imediat de catre coordonatorii caminului, in interesul suprem al beneficiarilor.

Pe parcursul anului 2017, pe langa asistenta medicala si ingrijire permanenta (7 zile din 7, 24 ore din 24), asistatilor le-a fost oferita si consiliere sociala, religioasa si activitati de socializare. Au fost organizate mese festive cu ocazia sarbatorilor religioase, lunar sunt organizate mese traditionale, sunt serbate zilele de nastere ale beneficiarilor cu tort si prajituri, beneficiarii au acces la jocuri de societate, au fost organizate auditii muzicale, beneficiarii au fost incurajati sa participate si chiar au luat parte la activitati gospodaresti: maturat, ingrijirea florilor, aranjarea mesei. Cu ocazia Craciunului, beneficiarii au fost colindati de copii ai diferitelor scoli si gradinite din Sibiu, Racovita si Selimbar.

Ingrijirea asistatilor dependenti se face cu materiale si aparatura speciala, care se afla in dotarea caminului: cabinet medical dotat, bai si mobilier special amenajate pentru varstnici dependenti si cu handicap locomotor, sala si aparatura pentru gimnastica, biblioteca.

In mod indirect, la intretinerea asistatilor contribuie si personalul de la bucatarie, personalul de curatenie care igienizeaza zilnic atat spatiile comune cat si spatiile de locuit ale asistatilor, personalul de la spalatorie care asigura spalarea si calcarea hainelor beneficiarilor si a lenjeriei de pat.

Pe parcursul anului 2017 in cadrul caminului au avut loc mai multe investitii. A fost modernizata rampa de acces in cadrul caminului si au fost achizitionate frigidere si o combina frigorifica in cadrul bucatariei. La mansarda au fost modernizate 4 camere si 16 bai, iar la parter au fost modernizate 3 camere si baia personalului. De asemenea au fost achizitionate si 15 televizoare.

Activitati planificate si nerealizate - nu au existat

Activitati neplanificate si realizate nu au existat

Rezultate obtinute:

Serviciile de asisten?? sociale acordate: consiliere social? ?i psihologic?; informare n domeniu; servicii de baz? pentru activit??i zilnice; servicii de suport pentru activit??ile instrumentale ale vie?ii de zi cu zi; servicii de ngrijire de natur? medical?; servicii de recuperare ?i reabilitare (ergoterapie, masaj); suport ?i acompaniament; g?zduire pe perioad? nedeterminat?; promovare rela?ii sociale (socializare ?i petrecerea timpului liber); servicii de asigurare a hranei ?i suplimentelor nutritive (prepararea, servirea ?i distribuirea hranei); alte servicii de suport pentru diferite situa?ii de dificultate ?i servicii de urgen?? n vederea reducerii efectelor situa?ilor de criz?.

Toate activit??ile planificate s-au desf??urat f?r? incidente, se observ? progrese n dezvoltarea treptat? a beneficiarilor fizic? ?i psihic?, n comunicare ?i socializare.

Datorita subventiei obtinute, a crescut satisfactia beneficiarilor imbunatatindu-se calitatea hranei, conditiile de petrecere a timpului liber prin accesarea de noi programe care aduc un aport in cresterea calitatii vietii beneficiarilor.

vizitatori oameni surpriza ghiocei comunitate

Intocmit: Asistent social Parjol Adina

Ultima actualizare în Joi, 15 Martie 2018 10:50